Multipharma maakt coöperanten van klanten: 'We zijn geen snoepwinkel'

14/06/17 om 15:56 - Bijgewerkt op 21/06/17 om 11:32
Uit Trends van 15/06/17

Klinkt een betaalde getrouwheidskaart onrealistisch? In een veranderend apothekerslandschap had de coöperatieve apotheek Multipharma nauwelijks drie maanden nodig om 150.000 klanten aan te zetten tot het MultiCo-programma toe te treden. "Solidariteit is een van onze drie sleutelwaarden", zegt gedelegeerd bestuurder Fabienne Bryskère.

Vier jaar staat ze aan het roer bij Multipharma. Voordien werkte Fabienne Bryskère bij Carrefour. Ze heeft een modernisering van de coöperatieve apothekersorganisatie voor ogen. En dat gaat verder dan een facelift voor de kantoren in Anderlecht. Ook strategisch waait een frisse wind bij Multipharma. Dat blijkt onder meer uit de recente lancering van het MultiCo-programma dat de band tussen de klant en de apotheker moet versterken. Multipharma ontwikkelt zich volgens een menukaart waar schaalgrootte en e-commerce tussen de hoofdgerechten staan. "Schaalgrootte is belangrijk voor de rendabiliteit en de omzet. Dat geldt voor een keten als Multipharma net zo goed als voor de kleine zelfstandige apotheker", zegt Bryskère.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners