'Mitsubishi blijft minder aantrekkelijk dan de Duitse premiummerken'

17/01/17 om 18:14 - Bijgewerkt op 18/01/17 om 12:46

De autogroep Beherman maakte van de verkoop van Mitsubishi in België weer een winstgevende activiteit. Toch kan het nog beter. "Moeten we echt tachtig dealers hebben?"

De Gentenaar Christian Stas de Richelle (50) staat sinds begin dit jaar aan het roer van de auto-afdeling van Beherman Groep. Hij startte er in 2009 als financieel directeur, midden in een van de hevigste recessies in de autosector. Beherman verdeelde toen al dertig jaar Saab in België. Het Zweedse automerk begon te zwalpen en ging failliet. "Dat aanslepende faillissement was een lastige periode", herinnert Christian Stas de Richelle zich. "We konden toen moeilijk zeggen dat we niet langer in de doorstart geloofden. Maar Saab is voor ons een uitdovende activiteit."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners