'Millennials gaan voor impact in een bedrijf, niet voor een bedrijfswagen'

03/11/17 om 10:56 - Bijgewerkt om 11:12

Dat zegt Benjamin Rieder, oprichter van fietskoerierbedrijf Bubble Post, in Z-Talk Goossens.

'Millennials gaan voor impact in een bedrijf, niet voor een bedrijfswagen'

Benjamin Rieder © .

"Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) zitten helemaal anders in elkaar dan de vorige generatie, die je kon paaien met een mooi loonpakket, een bedrijfswagen of thuiswerk. Deze jonge mensen willen impact in een bedrijf. Als ze voelen dat ze die impact verliezen, verdwijnen ze gewoon. Het is opvallend hoeveel van hen als freelancer werkt, zodat ze snel van werkgever kunnen veranderen", zegt Benjamin Rieder. Benjamin Rieder is samen met Lorenzo Bown, oprichter en CEO van Storyme, te gast bij Z-Talk Goossens.

Beiden vertellen over hoe zij de start-upcultuur zien en hoe grote bedrijven die in hun organisatie kunnen binnenbrengen. Bij Storyme, dat korte filmpjes maakt om complexe dingen eenvoudig uit te leggen, loopt er een happiness manager rond.

"Dat is helemaal niet soft. Het zijn geen flower power-toestanden bij ons. Onze happiness manager moet nagaan of iedereen gelukkig is. Of processen en de communicatie goed verlopen, zodat iedereen zich goed voelt."

Z-Talk Goossens met Lorenzo Bown en Benjamin Rieder vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z, of nu al hieronder:

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners