Merken gebruiken steeds meer RFID-tags: radiogolven voor elke sector

19/04/18 om 06:59 - Bijgewerkt op 20/04/18 om 19:38
Uit Trends van 19/04/18

RFID-chips worden voor veel meer gebruikt dan diefstalbeveiliging voor winkelartikelen. Lokalisatie, identificatie, betalingen, toegangsbewijzen of data-analyse, de toepassingsmogelijkheden zijn legio.

Decathlon was vorig jaar een van de eerste winkelketens in ons land die zo goed als al haar producten uitrustte met zelfontwikkelde radiofrequentie-identificatietags (RFID). Dat zijn chips zonder batterij, die vanop korte afstanden kunnen worden gelezen. Ze zijn goed voor zowat 80 procent van de RFID-markt. Bij zijn eigen merken verwerkt Decathlon de chip in de goederen tijdens het productieproces.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners