Mediahuis breidt uit en wordt nummer 3 in Nederland

© belga

Uitgever Mediahuis (NRC) verovert meer aandeel in Nederland door de overname van Media Groep Limburg.

Mediahuis neemt de Nederlandse Media Groep Limburg over, bekend van de regionale kranten De Limburger en Limburgs Dagblad. Dat heeft Mediahuis woensdag bekendgemaakt.

Mediahuis had al NRC Media in portefeuille. Met de overname van de Limburgse kranten wordt Mediahuis de op twee na grootste uitgever qua oplage in Nederland, na de Persgroep en Telegraaf Media.

Media Groep Limburg was sinds twee jaar in handen van Concentra, dat samen met Corelio Mediahuis heeft opgericht. De joint venture is uitgever van De Standaard en de Gazet van Antwerpen

‘We vergroten onze positie om een toonaangevende Belgisch-Nederlandse mediagroep te worden’, aldus Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis in een toelichting.

De Limburger kan als grootste regionale titel bij onze noorderburen rekenen op een betaalde (papieren) oplage van 126.000 exemplaren. NRC Handelsblad telt er 138.000 en NRC Next 27.000.

In de nieuwe structuur wordt Mediahuis een groep met ongeveer 2.000 medewerkers en een omzet van meer van 530 miljoen euro, waarvan een derde wordt gerealiseerd in Nederland. De verschillende nieuwsmerken van de uitgever zullen goed zijn voor een dagelijkse oplage van ruim 900.000 kranten en een online bereik van 2 miljoen mensen.

De mededingingsautoriteiten moeten wel nog het licht op groen zetten vooraleer de transactie bezegeld kan worden. (FD/Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content