Media Markt en Saturn stuwen omzet Metro hoger

© belga

De elektronicaketens Media Markt en Saturn hebben de omzet van het Duits handelsconcern Metro tijdens het tweede kwartaal 2010 hoger gestuwd dankzij het WK Voetbal.

Door het WK Voetbal in Zuid-Afrika verkochten zowel Metro als Saturn meer televisietoestellen en elektrische apparaten, en wisten ze bovendien als enige dochters van het concern een omzetstijging te realiseren.

Door het koude weer in april en mei raakte de kledijverkoop in het slop. De omzet van het concern Metro steeg van april tot juni met 2,4 procent. De operationele winst (EBIT) stijgt van 316 miljoen naar 334 miljoen euro. De nettokwartaalwinst daalde door hogere kosten van 67 miljoen tot 56 miljoen euro.

“Hoewel de crisis nog niet achter ons ligt, zijn er in steeds meer landen lichtpunten zichtbaar”, verklaarde topman Eckhard Cordes. Cordes blijft voorzichtig optimistisch voor het volledige boekjaar 2010.

Ondanks de ‘lichtpunten’ gaat Metro in de Cash&Carry-unit nog eens 900 banen schrappen – of 6 procent van het personeelsbestand – nadat er in die unit al 1.000 banen verloren gingen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content