Massive Media schrijft opties uit voor personeel na moeilijk 2011

© Isabel Pousset

Massive Media, bekend van de sociaalnetwerksite Netlog en de datingsite Twoo), heeft deze zomer warrants uitgeschreven. Dat blijkt uit een akte bij het Belgisch Staatsblad en medeoprichter Lorenz Bogaert bevestigt het bericht. “Het is een operatie om opties toe te kunnen kennen aan ons team.”

Massive Media nam vorig jaar een doorstart en verlegde de focus van Netlog naar Twoo. Daarmee schakelden Bogaert en Toon Coppens ook over van verdienmodel: van een gratis service met advertenties naar een freemium-dienst, waarbij gebruikers van de datingsite betalen voor extra functionaliteiten.

Die doorstart vertaalde zich in een lastig 2011 voor Massive Media. Uit de jaarrekening bleek dat Massive Media NV, waar het gros van de activiteiten van Bogaert en Coppens zijn ondergebracht, een omzetdaling moest slikken van 11,4 miljoen euro naar 8,6 miljoen.

Dat was voornamelijk toe te schrijven aan de daling van de reclame-inkomsten bij Netlog. Twoo zat in de opstartfase en woog nog niet op de cijfers. De winst van 242.840 euro in 2010 werd het jaar daarop een fors verlies van 1,8 miljoen euro.

“We waren aan het ingrijpen en hebben ook geherstructureerd”, reageert Bogaert. “Dit jaar zijn we dankzij Twoo al iedere maand winstgevend geweest. Met die site hebben we maandelijks 5,5 miljoen unieke bezoekers. Dat is een verdubbeling in een jaar en daarmee zijn we het nummer één in het freemium-segment.” (S.F.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content