Luc Tayart de Borms (Koning Boudewijnstichting): 'We zijn geëngageerd, maar niet militant'

16/05/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 18/05/18 om 17:30
Uit Trends van 17/05/18

Goede doelen zijn hartverwarmend. Maar ook big business. Dat lijkt toch te spreken uit de jaarcijfers die de Koning Boudewijnstichting deze week presenteert. Luc Tayart de Borms, die de stichting al 21 jaar leidt, geeft uitleg.

Niet minder dan 2559 organisaties en individuen kregen in 2017 steun van de Koning Boudewijnstichting, goed voor 44 miljoen van zijn werkbudget van 64 miljoen euro. Voor de rest gaan de middelen naar onderzoek, studiedagen, publicaties en werkingskosten. Dit jaar stijgt het werkbudget naar 75 miljoen euro. En dat is slechts een schrijntje van de vermogensportefeuille van de stichting en de fondsen die ze beheert. Die heeft marktwaarde van meer dan 1 miljard euro. Zijn goede doelen big business geworden?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners