Luc Tack (CEO Picanol): 'Wij onderschatten de waarde van het Belgische merk'

06/02/15 om 06:57 - Bijgewerkt op 05/02/15 om 18:55

Belgische merken staan voor kwaliteit en dat is ook bekend in de wereld, zegt Luc Tack, topman bij Picanol en Tessenderlo Chemie, in Z-Talk Goossens.

Luc Tack (CEO Picanol): 'Wij onderschatten de waarde van het Belgische merk'

Luc Tack, Trends Manager van het Jaar © belga

We moeten die troef uitspelen, want iedereen in de wereld is op zoek naar kwaliteit." Daarbij is de ontwikkeling van India en China een enorme opportuniteit, eerder dan een bedreiging. Hij is ervan overtuigd dat we er op termijn nog veel meer van onze producten zullen kunnen verkopen. "Want die mensen ontsnappen uit de armoede en gaan zich beter kleden, mooiere huizen kopen en alles wat hiervoor nodig is," aldus Tack.

"Ik was onlangs bij mijn dochter in Phoenix Arizona, waar we gingen winkelen. Ik zag daar allerlei Belgische labels, zoals bij andijvie, spruiten, bieren, chocolades. Ik zei tegen mijn dochter, mochten ze voor elk van die producten een procent royalty aan de Belgische staat geven, dan zou de staatsschuld meteen weggesmolten zijn. Nadien moesten we een sofa voor haar gaan zoeken en ze vond er een met Belgisch linnen van een bedrijf in Meulebeke."

Tack meent dat volledige tewerkstelling in ons land mogelijk is. Het komt er voor de regering alleen op aan om de loonkost naar beneden te halen en dan volgt de rest volgens hem vanzelf.

Luc Tack vertelt In Z-talk Goossens ook over het waarom van het vertrek van Frank Coenen bij Tessenderlo Chemie en het ontslag van Mario Fleurinck bij het 3D-printing-bedrijf Melotte. En hij reageert op de speculatie dat hij het aandeel Picanol mogelijk van de beurs haalt.

Z-talk Goossens vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of nu al hieronder

Lees meer over:

Onze partners