'Lidl en Aldi zijn een voorbeeld voor Blokker'

31/03/17 om 19:22 - Bijgewerkt op 01/04/17 om 10:57
Uit Trends van 30/03/17

Anderhalve maand na de aankondiging van een grootschalig herstructureringsplan in ons land ontvouwt de baas van Blokker België de strategie waarmee de groep het merk wil herpositioneren. "We waren op onze producten gefocust, nu gaan we op de klanten focussen."

De Nederlandse retailgroep Blokker werkt aan een ingrijpende reorganisatie om het hoofd te bieden aan de concurrentie van webshops en discountketens, zoals Action. Vorige week raakte bekend dat ze haar speelgoedketen Maxi Toys, met meer dan 150 vestigingen in Europa, wil verkopen. De andere speelgoedketens - Bart Smit Toys XL en Intertoys - blijven nog een onderdeel, maar tegen 2018 komt alles onder het merk Intertoys. De zwaarste operatie wordt doorgevoerd bij Blokker, de keten die in 1896 is ontstaan en waaruit de gelijknamige groep is gegroeid. In februari maakte de groep bekend dat ze 69 van haar 190 Blokker-winkels in België sluit. Er kunnen 302 banen verloren gaan, een derde van het personeelsbestand bij de huishoudketen. "In de jongste vijf jaar is de omzet van Blokker in België met 20 procent gedaald. Dat kwam in 2015 neer op een operationeel verlies van 15 miljoen euro. Naar verwachting zal dat verlies in 2016 oplopen tot 18 miljoen", schreef de groep in het persbericht waarmee ze de herstructurering aankondigde.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners