Knack is een van sterkste stijgers in nieuwe CIM-studie

16/09/15 om 11:11 - Bijgewerkt om 12:00

De magazines van Roularta groeien sterk op jaarbasis. Samen bereiken alle titels de helft van alle Belgen. Het nieuwspakket Knack Magazine, Knack Focus en Knack Weekend is een van de opvallendste stijgers.

Knack is een van sterkste stijgers in nieuwe CIM-studie

© /

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centrum over Informatie over de Media (CIM).

Het Knack-nieuwsmagazine noteert in september een stijging van 15 procent in het aantal lezers in vergelijking met september 2014. Wat Knack Focus en Knack Weekend betreft gaat het om een stijging met respectievelijk 14 procent en 12 procent.

Ook de andere bladen van Roularta groeien sterk op jaarbasis. Samen bereiken alle Roularta-titels bijna 5 miljoen Belgen, goed voor de helft van de totale bevolking ouder dan 12 jaar.

Zo overschrijdt Sport/Voetbal-Foot Magazine voor de eerste keer de kaap van 600.000 lezers, dat is een stijging van 10 procent. Het ICT-magazine Data News blijft sterk scoren in deze specifieke nichemarkt. Data News bereikt 55.300 lezers en zet een sterke stijging met 21 procent neer. Verder groeit Plus Magazine, het blad voor de actieve 50-plusser, met 7 procent en telt het businessweekblad Trends 4 procent meer lezers. Le Vif/L'Express groeit met 3 procent. Nest blijft stabiel met een bereik van ongeveer een half miljoen lezers. (KVDA)

Onze partners