Klanten Deutsche Bank kunnen niet aan hun geld door dubbeltelling

03/06/16 om 18:22 - Bijgewerkt om 18:22

Bron: Belga

(Belga) Deutsche bank kampt in Duitsland met zware technische problemen. Heel wat klanten klagen dat ze niet aan hun geld kunnen, of niet kunnen betalen in de winkel, restaurant of tankstation. Het probleem ligt bij de online-overschrijvingen: sinds 1 juni worden de overgeschreven bedragen plots verdubbeld. Volgens de bank zal alles automatisch worden rechtgezet, maar dat belet niet dat heel wat bankkantoren uitzonderlijk de deuren langer openhouden om klanten bij te staan.

Klanten Deutsche Bank kunnen niet aan hun geld door dubbeltelling

Klanten Deutsche Bank kunnen niet aan hun geld door dubbeltelling © BELGA

De technische problemen zouden tegen zaterdag opgelost moeten zijn. Het probleem ligt bij de overschrijvingen. Sinds 1 juni worden die dubbel verrekend. Omdat dit zich aan het begin van de maand voordoet, gaat het vaak om hoge bedragen voor huur, energie of verzekeringen. Bij een dubbeltelling komen rekeningen zo al sneller in het rood. Deutsche Bank verzekerde vandaag dat de overschrijvingen niet echt dubbel worden geboekt, maar enkel op de rekeningafschriften dubbel worden verrekend. "We nemen alle mogelijke maatregelen om het euvel zo snel mogelijk te verhelpen", luidt het. Hoeveel klanten en/of rekeningen getroffen zijn, is niet duidelijk. Duitse media hebben het over 13 miljoen overschrijvingen. Deutsche Bank telt 8 miljoen klanten. (Belga)

Onze partners