Kanaal Z brengt realityreeks rond jonge ondernemers

15/02/13 om 14:19 - Bijgewerkt om 14:19

Bron: Trends

Vanaf 13 april zendt Kanaal Z Jonge Bazen uit, een realityreeks rond jongeren en ondernemerschap. De reeks wordt gesteund door de Vlaamse overheid.

Kanaal Z brengt realityreeks rond jonge ondernemers

© reuters

Vanaf 13 april zendt Kanaal Z Jonge Bazen uit, een realityreeks rond jongeren en ondernemerschap. De reeks wordt gesteund door de Vlaamse overheid.

Verschillende tv-programma's zetten het ondernemerschap in Vlaanderen in de kijker, zoals in Topstarter (VRT) en Crème de la Crème (vtm). Die programma's worden ondersteund door de Vlaamse overheid, die in totaal 2,5 miljoen vrijmaakt om ondernemerschap in de media te promoten.

Ook Jonge Bazen op Kanaal Z kan rekenen op de steun van de Vlaamse overheid. Jonge Bazen is een realityreeks waarin zes teams van jongeren tussen 17 en 23 jaar hun eigen tijdelijke onderneming opstarten.

De jongeren krijgen 12 weken de tijd om hun idee uit te werken, geld te zoeken, een product of dienst te lanceren, reclame te maken en hun eerste verkoopresultaten te boeken. Kortom, alles wat een echte ondernemer ook moet doen, maar dan in het klein.

De reeks wordt een crossmediaal project. Naast de uitzendingen op Kanaal Z, zal de reeks ook te volgen zijn via websites. Vanaf september moet de reeks ook beschikbaar zijn op dvd voor alle Vlaamse onderwijsinstellingen.

Vanaf 13 april komt www.jongebazen.be online

Onze partners