Huub Vermeulen (algemeen directeur bol.com): 'Je kunt geen slotgracht graven rond een land'

25/04/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/04/18 om 13:28
Uit Trends van 26/04/18

Als Amazon of Alibaba zich echt op België en Nederland gooien, kan bol.com zijn marktleiderschap behouden, volgens algemeen directeur Huub Vermeulen. De onlineretailer moet daarvoor nog meer inzetten op samenwerking met andere retailers en inspelen op het veranderde consumentengedrag.

Verandering is de enige constante. Het zou de leuze van bol.com kunnen zijn. Na bijna twintig jaar houdt de grootste onlineretailer van België en Nederland nog altijd een verschroeiend tempo aan. De afgelopen jaren is de omzet gemiddeld gegroeid met 30 procent, in 2017 tot 1,6 miljard euro. De groep veranderde verscheidene keren van eigenaar en is sinds 2012 een onderdeel van Ahold (nu Ahold Delhaize). De absolute top van het bedrijf bleef wel stabiel, tot in september vorig jaar. Toen vertrok Daniel Ropers, die het bedrijf sinds de start had geleid, naar het uitgeefconcern Springer Nature. Zijn opvolger is Huub Vermeulen, die daarvoor bijna zeventien jaar lang de operationeel directeur van de onlineretailer was.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners