Humo knabbelt aan omzet Sanoma België

Bron: Trends

Sanoma Magazines Belgium, uitgever van onder meer Humo, Story, Flair en Libelle, boekte in 2010 een licht omzetverlies tot 208,3 miljoen euro (-2 procent). Dat heeft volgens CEO Aimé Van Hecke te maken met de gedeeltelijke verkoop van Humo.

Humo knabbelt aan omzet Sanoma België

© belga

De 'desinvestering' van Humo buiten beschouwing gelaten, zou Sanoma België volgens Van Hecke in vergelijking met 2009 een omzetstijging met 4 procent hebben verwezenlijkt.

Exacte winstcijfers voor 2010 werden niet vrijgegeven, maar Van Hecke deelde wel mee dat de operationele winst in 2010 met 4 procent is gestegen. "Als we nog voor 100 procent eigenaar waren geweest van Humo, zou dat zelfs een stijging met 25 procent geweest zijn," luidt het.

In het eerste kwartaal 2011 zet de trend van 2010 grotendeels door. Het verlies van 6 procent in de omzet komt helemaal op rekening van de 'desinvestering' Humo. Genormaliseerde cijfers tonen daar een omzetwinst van 3 procent.

"Als we die genormaliseerde cijfers gebruiken, dan boeken we met onze magazines toch een jaarlijkse groei van 3 tot 4 procent. Dat is behoorlijk performant", zegt Van Hecke.

Lees meer over:

Recentste nieuwsoverzicht



Onze partners