Gespecialiseerde marketingprofielen en boekhouders zijn begeerd op arbeidsmarkt

© reuters
Alain Mouton
Alain Mouton Redacteur bij Trends

Ondanks de opdrogende arbeidsmarkt blijven bedrijven zoeken naar bepaalde gespecialiseerde profielen.

Ondanks de opdrogende arbeidsmarkt blijven bedrijven zoeken naar bepaalde gespecialiseerde profielen.

De meest begeerde zijn gespecialiseerde marketingprofielen (digitaal, webanalyse, …), zo leert een studie van Page Personnel, het Belgische filiaal van PageGroup, gespecialiseerd in tijdelijke en permanente rekrutering.

“In de verkoop zijn ondernemingen voortdurend op zoek naar tweetalige, ervaren accountmanagers die in staat zijn nieuwe prospecten te ontwikkelen en de cliëntenportefeuille te diversifiëren. Die kandidaten ontvangen meestal belangrijke commissies die tussen 20 en 40 procent schommelen”, stelt Sebastien Gesa, manager van het Sales & Marketing-team vast.

In financiën zijn de meest gezochte profielen de junior boekhouders (pas afgestudeerd) en seniors (die de boekhouding van A tot Z beheren) met een uitstekende talenkennis.

“Een tweetalige senior boekhouder met vijf tot tien jaar ervaring kan tot 3500 euro verdienen met aanzienlijke extralegale voordelen, terwijl een junior boekhouder tevreden moet zijn met een salaris tussen 1800 en 2200 euro”, zegt Margaux Perrier, manager van de Finance-divisie.

Door de crisis en de bijbehorende budgettaire limieten daalt de vraag naar hooggeschoolde persoonlijke assistenten. Wel is er nog behoefte aan drietalige en veelzijdige managementassistenten met minimaal twee jaar ervaring.

“Bachelors in secretariaat-talen zijn gevraagd door hun informatica-, technische en talenkennis”, onderlijnt Laura Nibelle, manager van de divisie Secretarial & Business Support.

In 2013 blijven de ondernemingen die het meest in deze sector aanwerven de advocatenkantoren, adviesbureaus en bedrijven in de chemische sector, zo blijkt nog uit het onderzoek van Page Personnel nog.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content