Fred & Ginger wil 50 miljoen euro ophalen bij professionele belegger

02/12/14 om 10:23 - Bijgewerkt om 10:38

Het Belgische modehuis FNG, bekend van merken zoals Fred & Ginger, Van Hassels en CKS, kiest voor een groeipad door middel van investeringen en overnames in een consoliderende markt.

Fred & Ginger wil 50 miljoen euro ophalen bij professionele belegger

© Belga

Om ook de verdere internationale groei te financieren, doet de beursgenoteerde kledinggroep nu een beroep op de professionele obligatiebelegger.

Vorige maand rondde FNG Group haar grootste overname ooit af. Het Belgische modehuis kocht onderdelen van de Nederlandse Coltex Retail Group. Het gaat om de damesmodemerken Steps en Superstar en de integratie van de aankooporganisatie van de Nederlandse groep met kantoren in Istanbul, New Delhi en Hongkong.

Minimaal 100.000 euro

Met die overname zal FNG doorgroeien tot een Beneluxspeler met meer dan 1800 medewerkers en met een 300-tal eigen verkooppunten. Voorts verdeelt FNG haar collecties via 1500 multimerkenboetieks offline en online. De groepsomzet zal stijgen tot 225 miljoen euro op jaarbasis.

Nu vrijdag staat een roadshow gepland voor institutionele beleggers en privatebankingcliënteel. Professionele beleggers die minimaal 100.000 euro investeren, zullen kunnen intekenen op een obligatie met een looptijd van zeven jaar. ING en KBC treden op als begeleidende banken.

FNG wil met de obligatie-uitgifte minimaal 50 miljoen euro ophalen. Met dit bedrag zal de modegroep haar balans versterken om verdere investeringen aan te kunnen.

Internationaal groeiverhaal

"Op zich zijn we voldoende gefinancierd, onze balansstructuur is in orde", zegt CEO Dieter Penninckx in Trends. "Maar de verdere internationale groei moet ook gefinancierd worden. Wij investeren tussen 10 en 15 miljoen euro per jaar in heel die 'omnichannel'-omgeving die we aan het bouwen zijn. Met die extra middelen kunnen we voortbouwen aan het groeiverhaal."

Kurt De Cat

Lees het volledige interview met de oprichters van FNG, Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke, in Trends van deze week.

Lees meer over:

Onze partners