Duitse Metro Group plant nieuw offensief in België

09/03/10 om 15:16 - Bijgewerkt om 15:16

Bron: Trends

De Duitse Metro Group - bekend van de megastores Media Markt en Saturn - zet zijn expansieplannen in België en Luxemburg in 2010 en de daaropvolgende jaren onverminderd voort. Dat heeft Valere Somers, CFO van het Belgische filiaal van de Duitse groep, bevestigd aan Trends.

Duitse Metro Group plant nieuw offensief in België

© belga

"Dit jaar mikken we op drie nieuwe openingen, en ook de komende jaren zullen we onverminderd met onze investeringen in de retailmarkt van de elektronica doorgaan," verduidelijkt Somers.

Metro Group, een beursgenoteerd bedrijf uit Duitsland, zette in 2002 zijn eerste stappen op de Belgische markt. Intussen werden al 19 megastores geopend, nu eens onder de merknaam Media Markt, dan weer onder het logo van Saturn.

De expansiedrang van Metro Group zorgt gecumuleerd voor 1.455 jobs, en een omzet van net geen 500 miljoen euro (35 jobs en 6 miljoen euro omzet in het startjaar 2002).

Donderdag 11 maart wordt de twintigste megashop - een Saturn -geopend in het nieuwe Kortrijkse shoppingcenter "K in Kortrijk", wat 77 nieuwe arbeidsplaatsen meebrengt. In 2010 volgen nieuwe winkels in Mons (Bergen) en in Luxemburg.

Saturn mikt systematisch op een volledig aanbod, met in elk productgamma de allerlaatste technologische snufjes tegen scherpe prijzen. In het Kortrijkse shoppingcenter worden 70.000 verschillende artikelen aangeboden, verspreid over een oppervlakte van 3.100 vierkante meter. Metro Group wil op dit moment geen investeringsbedrag kenbaar maken.

Karel Cambien

Lees meer over:

Onze partners