Delta Lloyd laat "arme" cliënten dan toch niet vallen

05/01/11 om 09:58 - Bijgewerkt om 09:58

Bron: Trends

De bank Delta Lloyd gaat zijn minder bemiddelde cliënten uiteindelijk toch niet doorverwijzen naar een centraal kantoor in Brussel.

Delta Lloyd laat "arme" cliënten dan toch niet vallen

© belga

Halfweg december 2010 kreeg Delta Lloyd forse kritiek toen ze bekendmaakte dat het zich meer wil gaan toeleggen op zijn meer bemiddelde cliënten.

De aangekondigde nieuwe strategie kwam erop neer dat particulieren worden onderworpen aan een minimumdrempel, waardoor die een maandelijkse spaarcapaciteit van minstens 1.300 euro of een roerend vermogen van 75.000 euro zouden moeten voorleggen. Wie de drempel niet haalt, of het profiel niet heeft om er in de toekomst aan te voldoen, zou worden doorverwezen naar een centraal kantoor in Brussel.

Na de bekendmaking van de nieuwe strategie stak een storm van protest op, niet het minst bij de 142 zelfstandige agenten die met Delta Lloyd werken. Ook enkele 'grote' klanten van de bank - zoals vakbonden en mutualiteiten - lieten hun ongenoegen blijken.

De plannen worden nu aangepast, bevestigt woordvoerder Jef Vandenbergh. Welke dienstverlening de standaardcliënten in hun lokale kantoor precies kunnen krijgen, is nog niet bekend.

Lees meer over:

Onze partners