De machine achter de Star Wars-miljarden

15/12/15 om 11:41 - Bijgewerkt om 11:41

Voor de lancering van Star Wars: The Force Awakens zette Disney een veeleer sobere marketingcampagne op, die vooral steunt op virale marketing. De intussen bekende molen van merchandising en co-branding doet de rest. Daarmee voorziet Disney de zakelijke basis waarmee bedenker George Lucas de afgelopen decennia zijn fortuin heeft gemaakt, gewoon van een extra lading Force.

Met de bioscooprelease van Star Wars: The Force Awakens hoopt het megaconcern Disney eindelijk iets terug te zien van de 4 miljard dollar (3,65 miljard euro) die het in 2012 betaalde aan Star Wars-bedenker George Lucas voor zijn bedrijf Lucasfilm. Vooral belangrijk was dat Disney daarmee de rechten verwierf om nieuwe afleveringen te maken van de ondertussen bijna veertig jaar oude ruimtesaga. Het masterplan is om tot 2019 ieder jaar een nieuwe Star Wars-film in de bioscoopzalen te brengen.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners