China blijft grootste nepproducent

12/05/16 om 15:17 - Bijgewerkt om 15:40

Naarmate China rijker en innovatiever werd, zou het minder namaken, zo werd aangenomen. Dat dacht u maar!

Als u onlangs schoenen van Ferragamo kocht, bevond zich in de doos meer dan alleen maar elegant schoeisel. In de zool van de linkerschoen zit namelijk een passieve RFID-tag (radio-frequency identification, identificatie met radiogolven). Een zender-ontvanger kan een signaal sturen naar de tag en de reactie opvangen. Enkel authentieke Ferragamo-schoenen sturen de juiste respons terug. RFID's zijn het jongste wapen van de Italiaanse schoenfabrikant in zijn campagne om zijn merk te behoeden voor namaak. De onderneming zegt dat ze, alleen al vorig jaar, tienduizenden advertenties voor vervalsingen van onlineveilingsites liet schrappen. Ze recupereerde of herriep 140 domeinnamen en websites die, naar eigen zeggen, een inbreuk pleegden op haar copyright. De meeste daarvan hoorden toe aan Chinese burgers of firma's.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners