CBC opent acht nieuwe bankkantoren tegen 2020

26/01/17 om 16:38 - Bijgewerkt om 16:40

Bron: Belga

(Belga) CBC Banque, de Franstalige poot van KBC, gaat tegen 2020 acht nieuwe kantoren openen in Wallonië. De bank investeert ook verder in digitale ontwikkeling, zo is donderdag bekendgemaakt. Door te kiezen voor zowel onlinediensten als fysieke aanwezigheid, beantwoordt de bank aan de voorkeur van de klant, blijkt uit een bevraging. CBC mikt op 350.000 klanten tegen 2020.

CBC opent acht nieuwe bankkantoren tegen 2020

CBC opent acht nieuwe bankkantoren tegen 2020 © BELGA

"We stellen vast dat meer en meer klanten twee tot zelfs drie keer per jaar naar hun bankkantoor gaan, om hun krediet te herzien of raad te vragen over beleggingen,... Momenten die belangrijker worden of een grote toegevoegde waarde hebben", aldus Xavier Falla, algemeen directeur particulieren bij CBC. De volgende jaren komen er dus nog CBC-kantoren bij, onder meer in Beaufays, Wépion, Boncelles en Hognoul. CBC telt nu al 89 agentschappen en acht centra voor private banking. De bank maakt tussen 2013 en 2020 ook 250 miljoen euro vrij voor zijn digitale strategie. "De bedoeling is dat de klant steeds dezelfde service geniet, ongeacht de manier waarop hij met ons in contact treedt", aldus gedelegeerd bestuurder Denis Knaepen. Uit een bevraging uitgevoerd door Ipsos blijkt dat de Belg verkiest om twee derde van zijn verrichtingen via digitale weg te doen, en één derde via fysiek contact. De leeftijd maakt geen verschil in voorkeur. Voor eenvoudige verrichtingen zoals het raadplegen van het saldo, overschrijvingen, ... verkiest de Belg de digitale weg. Maar voor meer ingewikkelde verrichtingen zoals een belegging of een krediet, verkiest hij fysiek contact. Gevraagd of men bereid is om nog meer bankdiensten online te doen, antwoordt een meerderheid (54 pct) positief. Een kwart is bereid om ook meer ingewikkelde taken online uit te voeren, als er begeleiding is voorzien. Grootste struikelblokken blijven het gebrek aan menselijk contact (54 pct), aan een raadgever die de situatie van de klant kent (33 pct) of aan een persoonlijke aanpak (24 pct). De helft van de ondervraagde Belgen (52 pct) bevestigt erg of tamelijk gehecht te zijn aan zijn bankagent. Ipsos ondervroeg 1.088 personen tussen 16 en 70 jaar. (Belga)

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

TrendsInformation Services

Permanent verbonden

Permanent verbonden

Nauwelijks 20 jaar geleden verschenen de eerste pc's met internetverbinding. Vandaag ...

Onze partners