Carlsberg verkoopt minder bier

© Reuters

De Deense bierbrouwer Carlsberg heeft in 2013 minder bier verkocht, onder druk van een gedaalde verkoop in West-Europa en Rusland.

De Deense bierbrouwer Carlsberg heeft in 2013 minder bier verkocht, onder druk van een gedaalde verkoop in West-Europa en Rusland.

Het biervolume van de groep ging op autonome basis (exclusief overnames en desinvesteringen) met 2 procent omlaag. De West-Europese markt kromp met 2 procent en de Russische bierverkoop tekende een daling op van 8 procent, vanwege de strengere regels rond de verkoop van alcohol en de tragere economische groei, zegt Carlsberg. In Azië gingen de verkopen juist verder omhoog.

De omzet van het concern, dat merken produceert als Carlsberg, Tuborg en Baltika, ging over heel 2013 licht omhoog naar 66,5 miljard kroon (8,9 miljard euro). De nettowinst kwam uit op 5,47 miljard kroon, iets lager dan een jaar eerder. (Belga/KVDA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content