Brussels Airlines investeert 30 miljoen euro in luxezetels

10/01/12 om 16:09 - Bijgewerkt om 16:09

Bron: Trends

Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines gaat haar intercontinentale vloot dit jaar uitrusten met nieuwe zetels, zowel in businessclass als in economy. Dat heeft co-ceo Bernard Gustin aangekondigd op een persconferentie.

Brussels Airlines investeert 30 miljoen euro in luxezetels

© Belga

De investering van 30 miljoen euro past in de strategie van de maatschappij om zich snel te onderscheiden van de concurrentie op vlak van kwaliteit. De Belgische maatschappij neemt dit jaar twee extra A330-langeafstandsvliegtuigen in gebruik bovenop de vijf toestellen die ze nu al heeft. In die toestellen komen 30 business-zetels van hoge kwaliteit, met een plat bed, led-verlichting en een aanraakscherm.

'Revolutionair entertainmentsysteem'

Ook de 258 economy-zetels worden opgewaardeerd tot de beste standaarden, zo klinkt het. Reizigers zullen bovendien kunnen genieten van een "revolutionair" entertainmentsysteem. Brussels Airlines vliegt vanaf juni dagelijks naar New York en voert dit jaar ook het aantal vluchten naar Afrikaanse bestemmingen op.

De ticketverkoop voor New York begon op 27 december en loopt goed, zegt woordvoerder Geert Sciot. In de eerste 24 uur waren er 1.200 reservaties, en ondertussen zijn het er al 7.000. "Dat is een goed resultaat als je bedenkt dat er 288 passagiers op een vlucht zitten", aldus Sciot.

Op de vluchten naar New York zijn de nieuwe zetels gegarandeerd. Tegen het einde van het jaar moet de hele intercontinentale vloot ze hebben.

Korongo Airlines

Ondertussen doet Brussel Airlines het ook goed op haar Europese en Afrikaanse vluchten. In 2011 heeft de luchtvaartmaatschappij 17,1 procent meer reizigers vervoerd op haar Europese vluchten en 16,3 procent meer op vluchten naar Afrika.

Dat de Belgische maatschappij ondanks de brandstofprijzen en de crisis toch nog dergelijke groei boekt, vindt Gustin 'niet slecht'. "Er zijn niet veel maatschappijen die ons dat nadoen", zegt hij. Hij verwacht bovendien dat de omzet met ongeveer 10 procent is gegroeid.

Over dochter Korongo Airlines, de Congolese luchtvaartmaatschappij die maar niet van de grond komt, had Gustin geen nieuws. Het is nog te vroeg na de verkiezingen, klinkt het. Toch blijft hij overtuigd van een goede afloop voor het project. Brussels Airlines ziet in vluchten binnen Afrika nog winstmogelijkheden. (Belga/RDM)

Lees meer over:

Onze partners