Bpost 'wil zijn pakjesdivisie verdubbelen in omzet'

09/11/12 om 08:58 - Bijgewerkt om 08:58

Bron: Trends

Dat zegt Dirk Oosterlinck, die het nieuwe project 'Bpost op afspraak' leidt.

Bpost 'wil zijn pakjesdivisie verdubbelen in omzet'

Bpost heeft het moeilijk op de markt van de pakjesdiensten. Op een totale omzet van 2,4 miljard euro realiseert het postbedrijf maar een zakencijfer van een kleine 200 miljoen. Het is een markt waarin moordende concurrentie heerst van internationale spelers, met vaak een betere reputatie.

Om zijn reden van bestaan en het werk van duizenden laaggeschoolde postmannen- en vrouwen veilig te stellen, zoekt Bpost daarom naar nieuwe diensten. Want ook brieven worden steeds minder besteld.

Sinds mei loopt in Turnhout, Sint-Niklaas en Geraardsbergen een proefproject waarbij een nieuwe pakjesdienst wordt uitgetest. Hij richt zich naar druk bezette tweeverdieners en ouderlingen die zo lang mogelijk thuis willen wonen. Bpost levert er koopwaren en diensten aan huis uit verschillende buurtwinkels en neemt daarbij ook leeggoed, vuile was of strijk weer mee.

Bedoeling is de dienst tegen eind volgend jaar over heel het land uit te rollen. Volgende week wordt het proefproject alvast uitgebreid naar een nieuwe regio.

We praten met Dirk Oosterlinck ook over de markt van het geadresseerde reclamedrukwerk, de papieren factuur en zijn visie op de toekomst van marketing.

Z-Talk Goossens vanaf zaterdagochtend op Kanaal Z.

Lees meer over:

Onze partners