Bpost investeert in pakjesautomaat

© belga

Het postbedrijf bpost gaat investeren in pakjes en introduceert daarvoor in een pakjesautomaat. De eerste drie automaten werden door CEO Johnny Thijs zelf ingewijd.

Het postbedrijf groepeert voortaan alle pakket- en logistieke oplossingen onder één naam: Bpack. De huidige namen Taxipost, Corpco en Eurosprinters zullen verdwijnen, meldt bpost.

Het is de bedoeling dat de klanten van bpost hun zending kunnen versturen en laten afleveren in pakketautomaten. Die automaten worden ‘Bpack 24/7’ genoemd, aangezien ze 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zijn..

Via de nieuwe module kunnen klanten van onder meer webwinkels hun pakketten laten leveren in de automaat om ze af te halen wanneer hen dat past. De dienst werkt met gratis registratie via een website (www.bpost.be/bpack247). Klanten krijgen een kaart met persoonlijke code thuisgestuurd.

De eerste drie automaten staan bij het postkantoor De Brouckère en op de parking van Delhaize Basilix in Brussel en op de luchthaven van Zaventem. Bpost wil tegen eind 2012 meer dan 70 dergelijke automaten in dienst hebben, in 2013 zou dat aantal stijgen tot 150.

Bpost verzendt 23 miljoen pakketten per jaar en wil de inkomsten hieruit verdubbelen in de komende vijf jaren door e-commerce en het toenemend aantal internationale zendingen, luidt het. (Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content