‘Biermerken Grolsch en Peroni in de etalage bij SABMiller’

© .

SABMiller zou biermerk Grolsch in de etalage zetten. Het bedrijf ziet zich tot de verkoop genoodzaakt om mededingingsbezwaren vanuit Brussel te voorkomen na de aangekondigde fusie met AB InBev.

SABMiller zet biermerk Grolsch in de etalage. Het bedrijf ziet zich tot de verkoop genoodzaakt om mededingingsbezwaren vanuit Brussel te voorkomen na de aangekondigde fusie met AB InBev. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times. Naast Grolsch zou SABMiller ook afstand doen van Peroni.

Volgens de krant, die schrijft over een miljardendeal, bevinden Heineken, het Amerikaanse Molson Coors en de Ierse drankengroep C&C zich onder de belangrijkste gegadigden om de merken over te nemen.

Eerder werd al gemeld al dat SABMiller en AB InBev voor miljarden euro’s aan eigen merken van de hand moeten doen om toestemming te krijgen voor de fusie.

AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht eerder deze maand formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder een dak.

SAB Miller bereikte ook al een akkoord met Molson Coors over hun Amerikaanse joint venture MillerCoors. De Canadees-Amerikaanse brouwer gaat SABMillers belang van bijna 60 procent overnemen. Hiermee is zowat 11 miljard euro gemoeid.

Woordvoerders van de betrokken bedrijven wensten niet te reageren in de krant. (Belga/SD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content