Bedrijven weten niet hoe ze moeten nadenken over de toekomst

01/06/16 om 18:18 - Bijgewerkt om 18:38

Bron: Trends

De meeste bedrijven denken wel na over de toekomst, maar gebruiken daarvoor niet de gepaste methodes, betrekken er niet alle partijen bij en blikken niet lang genoeg vooruit. Dat besluit het forum voor geëngageerd ondernemen Etion uit een enquête.

Een bedrijf dat veerkrachtig en gepast wil reageren op veranderingen in de maatschappij en in zijn sector in het bijzonder, doet er goed aan zich voor te bereiden op de toekomst. Onzekerheden zijn er immers te over. De 274 ondervraagde Vlaamse en Brusselse topmannen in het onderzoek van Etion - zowel van grote als kleine bedrijven, uit diverse sectoren - liggen vooral wakker van de wijzigende regelgeving (41%), mobiliteit (37%) en geopolitieke veranderingen (27%). Dan volgen de strijd om talentrijke werknemers (26%), e-commerce (23%) en automatisering (23%). Voor onzekerheden als privacy of mogelijke ecologische problemen laten ondernemers veel minder hun slaap.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners