Barco dankt groei aan digitale cinema

© belga

Barco heeft zijn omzet in het eerste kwartaal met ruim een derde (+35,9 procent) zien stijgen tot 239,2 miljoen euro.

Vooral in de entertainmentdivisie was de groei spectaculair: de omzet verdubbelde ruimschoots tot 102,7 miljoen. Bij de jaarresultaten was al gebleken dat het Belgische beeldschermbedrijf kon profiteren van de opkomst van digitale cinema. Barco is naar eigen zeggen marktleider in deze sector.

De omzet in de divisie “Healthcare” groeide in het eerste kwartaal met 8,5 procent, terwijl die van de controlekamers met 19 procent steeg.

Bij “Defensie” en “Ventures” was er een omzetdaling in vergelijking met het eerste kwartaal 2010. “We hadden te maken met enkele uitdagingen op het gebied van logistiek en toelevering, waardoor enkele leveringen naar het tweede kwartaal zijn verschoven”, luidde de verklaring in een persbericht.

De vooruitzichten zien er gunstig uit, want ook het orderboekje van Barco blijft goed gevuld. Het eerste kwartaal werd afgesloten met 470,5 miljoen euro aan orders, een kwart meer dan eind maart 2010.

Concrete winstcijfers gaf Barco vrijdag niet vrij, maar het bedrijf beklemtoonde wel dat de winstgevendheid verbeterde tegenover 2010.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content