AG Insurance waagt zich eindelijk aan reclame

15/11/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 18/11/17 om 23:38
Uit Trends van 16/11/17

De grootste Belgische verzekeringsmaatschappij sleutelt aan haar communicatiestrategie en speelt daarbij volop in op emoties. Om het hart van de Belgen te veroveren, pakt AG Insurance uit met een nieuwe imagocampagne. In de hoofdrol: een koppel beren met menselijke trekjes.

Het trucje is zo oud als de Fabels van La Fontaine. Wie met zijn boodschap een zo breed mogelijk publiek wil bereiken, kiest beter een dier als hoofdpersonage dan een mens. Waarom? Omdat de kenmerken van een mens - leeftijd, geslacht, lichaamsbouw, ... - sowieso altijd een deel van de doelgroep uitsluiten. Maar het juiste dier vinden is ook belangrijk.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners