Adverteerders ontdekken vloggers

05/09/16 om 14:43 - Bijgewerkt om 14:42

Bron: Trends

Videobloggers of vloggers zijn de nieuwe idolen. Met de zelfgemaakte filmpjes op hun YouTube-kanalen bereiken de populairste onder hen meer kijkers dan sommige tv-makers kunnen dromen. Dat is ook de adverteerders niet ontgaan.

Op de eerste editie van de Belgian Tube Days in de Antwerpse Waagnatie verzamelden onlangs zo'n 150 YouTubers. Die videobloggers, of kortweg vloggers, zijn meestal tieners of twintigers die op hun YouTube-kanaal zelfgemaakte filmpjes posten. Daarin testen ze de nieuwste games, tonen ze hoe je make-up aanbrengt, hoe je een tafel in elkaar knutselt of cupcakes bakt. Ze spelen stand-upcomedian, becommentariëren de actualiteit of vertellen over hun dagelijkse leven. Er is voor elk wat wils, en er is een publiek voor. Een jong publiek, zo bleek op de Tube Days, waar 750 vloggerfans tussen de 10 en de 18 jaar in de rij stonden voor een handtekening, een foto of een praatje met hun idolen.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners