Achter de schermen van luxewagenkampioen BMW

07/04/17 om 18:30 - Bijgewerkt om 17:59
Uit Trends van 06/04/17

"Wereldwijd zijn we nog altijd het nummer één in luxewagens, en we doen er alles aan om dat zo te houden", beloofde Harald Krüger, de CEO van BMW bij de bekendmaking van de jaarcijfers. Maar inzetten op elektrische wagens is geen prioriteit.

In 2016 vierde BMW zijn honderdjarige bestaan. Dat jaar boekte de autobouwer een nettowinst van 6,9 miljard euro op een omzet van 94 miljard euro - een record. Het merk werd wel in zijn trots gekrenkt. BMW werd vorig jaar ingehaald door Mercedes, dat 2,054 miljoen wagens had verkocht, tegenover de 2,003 miljoen van BMW. De concurrentie tussen de Duitse premiumconstructeurs BMW, Mercedes en Audi (een onderdeel van Volkswagen Groep) is moordend. De drie domineren wereldwijd de markt van de luxewagens voor kaderleden en ondernemers.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners