AB InBev verkocht minder bier tijdens koude zomer

© Image Globe

‘s Werelds grootste bierbrouwers zag zijn volume eigen bieren in België in het derde kwartaal van dit jaar dalen met 7,4 procent tegenover vorig jaar.

AB InBev zag zijn volume eigen bieren in België in het derde kwartaal van dit jaar dalen met 7,4 procent tegenover vorig jaar. “De sector ondervond een negatief effect van een uitzonderlijk koude en regenachtige zomerperiode,” luidt het.

Gemeten over de eerste negen maanden van het jaar groeide het volume eigen bieren in ons land wel met 0,5 procent.

Kwartaalresultaten

‘s Werelds grootste bierbrouwer zag zijn opbrengsten in het derde kwartaal stijgen met 3,6 procent tot 10,2 miljard dollar (7,4 miljard euro) onder meer dankzij volumegroei in Brazilië, Argentinië en China.

Het totale volume nam in het derde kwartaal af met 0,2 procent tot 107,2 miljoen hectoliter, maar het volume van de belangrijkste merken steeg met 1,1 procent. Stella Artois boekte bijvoorbeeld vooruitgang in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

De ebitda van AB InBev kende in het voorbije kwartaal een groei met 5,5 procent tot 3,97 miljard dollar (2,88 miljard euro). De winst bedroeg 1,73 miljard dollar (1,25 miljard euro).

Het bedrijf zegt dat de strategie om investeringen en middelen te concentreren op een beperkt aantal grote merken voor een verbetering van de belangrijkste merkgezondheidsindicatoren en voor volumegroei blijft zorgen. (Belga/KVDA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content