Bank van De Post verandert in “bpost bank”

(Belga) Bank van De Post verandert zijn naam in bpost bank. Met de nieuwe naam wil de bank de transformatie die ze de afgelopen jaren heeft doorgevoerd, reflecteren. Door “bpost” te integreren in de nieuwe naam, wordt ook de band met de aandeelhouder en het postkantorennetwerk in de verf gezet. Als logo werd gekozen voor een blauw vierkant met het nieuwe symbool van bpost.

“De naam weerspiegelt de modernisering, maar tegelijk blijven we ook trouw aan onze traditionele waarden”, verklaarde CEO David Moucheron. “Onze baseline blijft eenvoudig, zeker, en voor iedereen.” Bpost bank kon de voorbije jaren al sterk groeien en verjongen. Gemiddeld werd een groei van de activa met 6,5 procent per jaar gerealiseerd. In 2012 werd de 10 miljard euro aan beheerde activa overschreden. De bank telt 1,1 miljoen klanten. De helft zijn vijftigplussers, maar het aandeel -35-jarigen is wel het snelst groeiende segment. In klantenaantal is ze de nummer vijf op de Belgische markt. Bpost bank heeft de voorbije jaren miljoenen euro’s geïnvesteerd om een moderne en dynamische bank te worden. Zo is een pcbanking-platform geïnstalleerd, vanaf volgend jaar krijgen klanten toegang tot een online spaarrekening. In 80 procent van de 670 postkantoren is een adviesruimte ingericht. “Als enige speler zijn we in elke gemeente aanwezig”, ziet Moucheron als troef. De rebranding gebeurt gradueel en relatief goedkoop. “Het zal enkele honderdduizenden euro’s kosten, we gaan niets weggooien van onze voorraad”. Tegen eind volgend jaar zullen alle postkantoren aangepast zijn. (ANA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content