Apple-topman verontschuldigt zich voor zijn navigatiekaarten

28/09/12 om 15:56 - Bijgewerkt om 15:56

Bron: Trends

(Belga) Tim Cook, de CEO van het Amerikaanse technologiebedrijf Apple, heeft zich vrijdag persoonlijk verontschuldigd voor de problemen die iPhone- en iPad-gebruikers ondervinden met de nieuwe navigatiekaarten van het bedrijf. De topman raadt klanten aan voorlopig terug te grijpen naar de kaarten van concurrenten.

Apple-topman verontschuldigt zich voor zijn navigatiekaarten

"De frustratie die onze kaarten veroorzaakt hebben bij de klanten, spijt ons zeer. We doen alles wat we kunnen om de dienst 'Maps' beter te maken", schrijft Cook in een brief die op de website van Apple werd gepubliceerd. Bij de lancering van de iPhone 5 en de nieuwe versie van het besturingssysteem iOS verving Apple de Google-navigatiekaarten door een eigen dienst. Klanten klaagden echter al snel over problemen. Zo werden ze bijvoorbeeld naar verkeerde plaatsen gestuurd. "Bij Apple streven we ernaar producten van wereldklasse te maken die de best mogelijke ervaring bieden aan de klanten. Met de lancering van 'Maps' vorige week hebben we die belofte niet waargemaakt", schrijft Cook nog. Hij stelt gebruikers voor om voorlopig de oplossingen van bijvoorbeeld MapQuest, Google of Nokia te gebruiken, terwijl Apple zijn product verbetert. (JDH)

Onze partners