Apple en Google stoten Coca-Cola van de troon als meest waardevolle merk

(Belga) Dankzij het succes van de iPhone en iPad is Apple het meest waardevolle merk ter wereld. Het Amerikaanse technologiebedrijf stoot Coca-Cola van de troon, dat dit jaar ook internetconcern Google moet laten voorgaan en op de derde plaats eindigt. Dat blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van het Amerikaanse ‘Interbrand’. In de top 100 staan geen Belgische merknamen, al prijkt op plaats 31 wel het Amerikaanse biermerk Budweiser, onderdeel van AB InBev.

Interbrand becijfert de marktwaarde van Apple op 98,32 miljard dollar, een stijging met 28 procent ten opzichte van vorig jaar. In 2011 stond Apple nog op de achtste plaats. De waarde van het merk Google steeg met 34 procent tot 93,29 miljard euro. Na Coca-Cola staat IBM op de vierde plaats, gevolgd door respectievelijk Microsoft, GE, McDonald’s, Samsung, Intel, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Cisco, Disney en HP. Interbrand maakt de lijst sinds 2001 op. Het houdt bij de waardering rekening met de financiële sterkte van de bedrijven en de impact van de merknaam bij het aankoopbeleid. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content