AB InBev lanceert megacampagne rond Rode Duivels

(Belga) AB InBev lanceert in België naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal deze zomer in Brazilië een grote reclamecampagne voor Jupiler. Dat heeft Eric Lauwers, algemeen directeur AB InBev Benelux & Frankrijk, donderdag bekendgemaakt. De Leuvense bierbrouwer hoopt onder meer hiermee de dalende bierverkoop in België (-3 procent in 2013) een halt toe te roepen. De globale biermarkt in ons land daalde vorig jaar met slechts 2,5 procent.

Er zal onder meer een nieuwe lading Jupiler-blikken gelanceerd worden met ditmaal Rode Duivels in actie. Er komen ook bierglazen met foto’s van de voetbalhelden en een grote “celebration bottle”. Trucks met een foto van het team en de slogan “we are ready” zullen door het land toeren, en er zullen reclamespots worden uitgezonden op radio en tv. Ook in Nederland, Frankrijk en Luxemburg komen er speciale acties. In tegenstelling tot CEO Carlos Brito, die vorige week voorspelde dat het WK de bierverkoop in Brazilië met 1 tot 2 procent zal doen stijgen, waagt Lauwers zich niet aan een voorspelling. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content