9 op 10 betalen te veel voor internet, gsm en televisie

22/11/13 om 07:28 - Bijgewerkt om 07:28

Bron: Trends

(Belga) De campagne 'Durf vergelijken', waarbij consumenten worden opgeroepen en geholpen om hun telecomtarieven te vergelijken, is een enorm succes. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

In enkele dagen tijd hebben al meer mensen hun factuur vergeleken dan vorig jaar op een heel jaar tijd. Maandagavond hadden bijna 70.000 mensen de test gedaan, dinsdag kwamen er nog een kleine 50.000 bij. Het kabinet van minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte verwacht tegen dit weekend al meer resultaten dan in heel 2012, toen er net geen 160.000 vergelijkingen gebeurden. Opvallend: negen van de tien burgers die hun factuur laten onderzoeken, vinden ook effectief een beter tarief en betaalden voorheen dus veel meer dan nodig was. Ze betalen bijvoorbeeld voor een eindeloze reeks sms'jes, terwijl ze er maar enkele verzenden. Of zitten voor televisie en telefoon bij verschillende operatoren, waardoor ze kortingen mislopen. (Belga)

Onze partners