Wanneer stopt de malaise in de meubelindustrie?

03/09/15 om 11:33 - Bijgewerkt om 16:34

Ikea doet het weer. Deze week verdeelt de Zweedse meubelgigant zijn papieren catalogus bij 3,8 miljoen gezinnen in België en Luxemburg. De jaarlijkse mediagenieke marketingstunt van de woonwarenhuisketen contrasteert met de problemen van de Belgische meubelindustrie.

De zware herstructurering die de Limburgse meubelproducent Recor vorige week aankondigde - 60 van de 254 banen staan er op de tocht - is symptomatisch voor de Belgische producenten van woonmeubilair. De traditionele meubelfabrikanten die zich profileren met kwaliteit en vakmanschap worden geconfronteerd met een dalende markt, harde buitenlandse concurrentie en een consument die meer en meer kiest voor de trendy knutselmeubelen van mondiale spelers als Ikea.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners