'Nog te veel CEO's zien zichzelf als een Zeus die kan doen wat hij wil'

11/09/15 om 16:23 - Bijgewerkt om 18:03

Bron: Trends

Clayton Christensen (63) is wereldberoemd onder managers. De hoogleraar van de Harvard Business School wordt beschouwd als de uitvinder van de term disruptie in ondernemen. Dat het nu een modewoord is, ziet hij met lede ogen aan. "Er wordt op een afschuwelijke manier misbruik van gemaakt."

Clayton Christensen (63) dankt zijn bekendheid onder meer aan de negen boeken die hij schreef over innovatief ondernemerschap. Hij kwam ook met disruptie op de proppen, een term die door de razendsnelle opkomst van bedrijven als Uber en Airbnb vaker dan ooit valt. Christensen zegt er soms wanhopig naar te kijken. "Er wordt van dat woord op een afschuwelijke manier misbruik gemaakt om bepaald handelen achteraf te rechtvaardigen. Verreweg de meeste mensen hebben nooit iets gelezen over disruptie. Velen die denken en zeggen dat ze ontwrichtend bezig zijn, zijn dat helemaal niet. Daarmee richten ze veel meer schade aan dan nodig. Ze falen vaak."
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners