'De impact van Dieselgate blijft beperkt'

19/10/15 om 18:00 - Bijgewerkt om 18:00

Bron: Trends

De eerste twee weken na het losbarsten van Dieselgate zakte de verkoop van Volkwagen fors. Maar de voorbije twee weken milderde die daling. "De impact van de softwareaffaire is beperkt", oordeelt Denis Gorteman, de CEO van D'Ieteren Auto. "De consumenten blijven trouw aan Volkswagen."

D'Ieteren deelt in de klappen van het Volkswagen-concern. Sinds Dieselgate op 20 september losbarstte, verloor het aandeel van de Belgische beursgenoteerde autogroep 13 procent van zijn beurswaarde. D'Ieteren Auto voert in België de merken van Volkswagen in, zoals Audi, Porsche, Seat, Skoda en Volkswagen. In 2014 boekte de afdeling een omzet van bijna 2,7 miljard euro, goed voor ruim 22 procent marktaandeel in de verkoop van nieuwe wagens. 1,2 miljoen van de 5,5 miljoen wagens die in België rijden, komen uit de stal van Volkswagen. D'Ieteren Auto telde eind vorig jaar 1820 werknemers.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners