Brouwerij Palm groeit in Nederlandse handen

Brouwerij Palm groeit in Nederlandse handen

Brouwerij Palm is bijna twee jaar in handen van de Nederlandse brouwer Bavaria. De verkoop van de ingedommelde brouwer zwengelt ...

'Het Europese groeimirakel vertoont barsten'

'Het Europese groeimirakel vertoont barsten'

Daan Killemaes - In principe heeft de Europese economie, de Belgische inbegrepen, nog recht op een aantal relatief goede jaren. Dat zegt Trends-hoofdredacteur ...

Rotjaar dreigt voor Facebook-topman Zuckerberg

Rotjaar dreigt voor Facebook-topman Zuckerberg

Stijn Fockedey & Jasper Vekeman - Met zijn getuigenis voor het Amerikaanse Congres staat Mark Zuckerberg nog maar aan het begin van een cruciaal jaar voor Facebook. ...

'Beter economische sancties dan militaire actie'

'Beter economische sancties dan militaire actie'

Na een eerste salvo eerder deze maand dreigen de Verenigde Staten opnieuw met economische sancties tegen Rusland, als vergelding ...

'Armoede is niet sexy'

'Armoede is niet sexy'

Marc Buelens - In de meeste ideologieën is armoede een negatief geladen begrip. Dat zegt Marc Buelens, professor-emeritus aan de Vlericck Business ...

'Regering mist echte pensioenhervorming'

'Regering mist echte pensioenhervorming'

Alain Mouton - Voor structurele maatregelen is het zo goed als zeker wachten tot de volgende legislatuur. Dat zegt Trends-redacteur Alain Mo ...

Digitale technologie speelt verzekeringsmakelaar niet weg

Digitale technologie speelt verzekeringsmakelaar niet weg

De verzekeringsmakelaars verliezen nauwelijks marktaandeel in ons land en blijven de grootste speler op de markt. Met dank aan een aantal grote verzekeraars die in hun digitale strategie kiezen voor een samenwerkingsmodel met de tussenpersonen.

Marketeers moeten meer met data aan de slag

Marketeers moeten meer met data aan de slag

Uit zijn jaarlijkse enquête maakt The House of Marketing op dat 69 procent van de bedrijven zich niet laat leiden door data. "Nochtans moeten alle marketingafdelingen met data bezig zijn."

ABO-Group  haalt eerste grote project in Afrika binnen

ABO-Group haalt eerste grote project in Afrika binnen

Met een eerste project in Oeganda breidt de Gentse ABO-Group haar actieterrein gestaag uit. Het beursgenoteerde bedrijf verwacht ook veel van het Waalse bodemdecreet.

Belgische topbedrijven investeren in Afrika: iedereen wint met circulaire migratie

Belgische topbedrijven investeren in Afrika: iedereen wint met circulaire migratie

Filip Michiels - Belgische bedrijven gaven de voorbije twee jaar tijdelijke contracten aan hoogopgeleide Afrikaanse jongeren. "Wij krijgen zo een betere toegang tot een markt met een gigantisch potentieel. Voor Afrika opent dat project de deur naar de broodnodige industrialisering." Of hoe economische migratie anders en beter kan.