Slimmer en sneller rekruteren

© Emy elleboog

Voor bedrijven die op zoek zijn naar talent, volstaat het plaatsen van een vacature in een krant of online allang niet meer.

Rekruteren betekent je bedrijf als een aantrekkelijke werkgever promoten, denken als een marketeer en zoeken op de juiste plek. Joboxx wil dat proces ondersteunen. Met zijn platform wil het een laagje gebruiksgemak schuiven tussen de werkgevers, de kandidaten en alle rekruteringsoplossingen. “We bieden gebruikers een handige procesmanagementtool”, zegt CEO Didier Decaestecker. Die helpt klanten via rekruteringsanalyse een keuze te maken.

Decaestecker stond als marketing- en salesverantwoordelijke aan de wieg van bedrijven als VT4, Be One Radio en PubliNetworks. Hij was ook de managing director van LijnCom en Ticketmaster Belgium. In februari richtte hij samen met Jean Faniel de bvba Joboxx Recruitment Technologies op. Jean Faniel verdiende zijn sporen bij Shop24, Blue Corner en diverse techbedrijven. “Onze echtgenotes werken allebei als hr-businesspartner in een ander bedrijf”, zegt hij. “Zij maakten ons attent op de behoefte aan een betaalbare softwareoplossing om het rekruteringsproces te automatiseren en te managen.”

Joboxx richt zich op kmo’s die het moeten stellen zonder gespecialiseerde rekruteringssoftware. “Bij ons moet je niet betalen na één vacature. Het gebruik van onze software en mobiele app – die werden ontwikkeld door een Marokkaans team – is volledig gratis”, zegt Decaestecker. “Onze inkomsten halen we uit commissies en fees die we verdienen op de verkoop van recruitmentproducten en -diensten.”

De ondernemers haalden 350.000 euro op met crowdfunding via Spreds (het voormalige MyMicroInvest) en privé-investeerders van het businessangelnetwerk BAN Vlaanderen en Voka. “We hebben in een recordtijd het maximale bedrag ingezameld”, zegt Faniel. “Dat biedt ons ook de mogelijkheid al in mei van start te gaan met een beperkt aantal recruitmentpartners. Na het verder afstemmen met een groep testers wordt Joboxx in september officieel gereleaset.”

190 duizend

nieuwe vacatures zijn er per jaar op de kmo-markt in België.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content